Sastanak vjernika u kući


Crkva

Riječ crkva dolazi od grčke riječi ekklesia što znači pozvani van, zajednica vjernika, općinstvo svetih, skup, skupština, sastanak, zbor.

Crkvu u biblijskom kontekstu definiramo kao zajednicu dvoje, troje ili više vjernika koji imaju visok stupanj duhovnog suglasja u nasljedovanju Krista.

Kućna crkva je u našem podneblju uglavnom nepoznat oblik vjerskog duhovnog djelovanja. Na njezin spomen često se reagira sa čuđenjem, sumnjom, predrasudama ili čak otvorenim neodobravanjem. Jedan od razloga jest taj što ih u našoj zemlji postoji vrlo mali broj u odnosu na denominacijske crkve. 

Ne računajući ovu, na internetskoj sceni u Hrvatskoj zasad nema stranice koja bi kvalitetno i transparentno predstavila ustroj i djelovanje kućne crkve. Upravo zato vam želimo predstaviti njezine vrijednosti utemeljene na učenju Pisma, kako biste bili osvjedočeni da je to originalan nacrt Božjeg kraljevstva.

Gdje su se sastajali vjernici u prvoj Crkvi?

Što zapravo mislimo kad kažemo "Idem u crkvu!" Za većinu ljudi to podrazumijeva odlazak u visoku zgradu na određenoj adresi. Trebamo znati da Božja crkva nije građevina napravljena ljudskim rukama, nego duhovna kuća izgrađena od duhovnog kamenja - novorođenih vjernika (1. Petrova 2:5). Kućna crkva nije suvremeni trend u kršćanstvu, nego nasljedovanje originalnog nacrta koji su nam predali Krist i apostoli.

U Pismu čitamo da se Pavao obraćao vjernicima koji su se sastajali u kući (Rimljanima 16:4; 1. Korinćanima 16:19; Kološanima 4:15; Filemonu 1:2). Dakle, očigledno je da tadašnji kršćani nisu gradili zasebne vjerske objekte. Oni koji na kućnu crkvu gledaju skeptično trebali bi objasniti čiji model nasljeduju kad kupuju kreditima ili gotovinom skupe velebne hramove ili iznajmljuju športske, kazališne, hotelske i kino dvorane. To isto mogli su u većoj ili manjoj mjeri činiti i prvi kršćani, ali ipak nisu. Za to postoje valjani razlozi. Pogledajmo ih na idućim stranicama čija se tematika bavi sastankom vjernika.

Neovisne kućne crkve i denominacije

Denominacija je skup dviju, triju ili više crkvenih zajednica koje dijele zajedničko vodstvo. Ono svoju upravljačku vlast provodi kroz raznorazna crkvena tijela koja nadziru lokalne zajednice. Krist i apostoli nisu ustanovili viši oblik vodstva. Kao takav, protivan je učenju Pisma i nije odraz Božje volje. Djelovanje Svetog Duha onemogućeno je kroz organiziranu ljudsku strukturu. Povijest je to dokazala, a isto je i danas. 

Sve denominacije zaglibile su u duhovno mrtvilo i hladni legalizam koji odbacuje Božju silu. Ne smijemo se zavaravati i misliti da možemo promijeniti stvari u bilo kojoj. Moramo biti svjesni da se ni jedna od njih nikada nije promijenila na bolje, gledano iz kuta Božje volje.

Denominacije naglašavaju određenu biblijsku istinu kao temelj svojeg djelovanja. To nije dobro, zato što naglašavanje pojedinog dijela istine dovodi do zanemarivanja ili čak odbacivanja ostalih istina iznesenih u Pismu. 

Postoji i problem vezivanja ljudi za religioznu organizaciju, umjesto za živog i uskrslog Krista. Danas ljudi kažu "Ja pripadam baptističkoj, metodističkoj, kalvinističkoj, nazarenskoj, pentekostalnoj, karizmatskoj, faith ili nekoj drugoj denominaciji!" Želimo li ispuniti Božju volju moramo početi pripadati Kristu! Upravo pripadnost denominaciji može ljude odvojiti od Božjeg kraljevstva, postane li ljudsko učenje važnije od Božjeg.

Iako je denominacijski ustroj protivan Pismu, želimo naglasiti da ga time ne poistovjećujemo s vjernicima koji obitavaju unutar njega. Pripadnici Božjeg naroda potencijalno se nalaze u svakoj denominaciji. Krist je istražitelj srca. Kao takav, On najbolje zna tko mu pripada i služi, a tko ne. Na dan Njegovog pravednog suda sve će se otkriti. 

Ono što u svakom slučaju zastupamo jest to, da je za pripadnike denominacijskih ustrojenih crkava bolje da se pridruže neovisnim. Dakako, to vrijedi samo u slučaju osvjedočenja i htijenja da stvari mijenjaju na bolje. Tako bi izbjegli sputavanje slobodnog vjerskog djelovanja, toliko karakterističnog  za denominacijski ustroj. Onima koji ne žele korjenitu promjenu i nisu spremni na radikalne zahvate, bolje je da ne napuštaju stari sustav.